Wat is de beste site om een PC samen te stellen?

Met de PC-builder van OnBuild.be stel je jouw droom PC samen! Ieder afzonderlijke onderdeel, van processor tot behuizing, kies je gewoon zélf. Zodat heb jij uiteindelijk jouw ideale PC in huis. Wij vervullen jouw wensen in onze PC-builder.

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen op onze website zijn altijd inclusief 21% BTW. Bij het afrekenen kun je het BTW bedrag bekijken.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

1. Kies een basis computer
Op onze website heb je de mogelijkheid om uit verschillende basis PC’s te kiezen.
Deze computers kun je vervolgens zelf naar wens uitbreiden. De computer wordt vervolgens door ons voor je in elkaar gezet en kant en klaar bij je thuis afgeleverd. De Klik vervolgens op “Stel deze PC samen.
Indien je kiest voor Game Accessoires, klik dan op de productinformatie pagina op “Direct bestellen”.
2. Jouw computer samenstellen
Na het kiezen van je basis PC krijg je een keuze om de standaard configuratie aan te passen.
3. Samenstelling in het Winkelmandje plaatsen
Plaats je samenstelling in het winkelmandje door te klikken op “In winkelmandje”. Je wordt vervolgens verwezen naar het winkelmandje.
4. Artikelen in mandje
Nu je je gewenste producten in het winkelmandje hebt, kun je doorgaan naar het bestelproces. Klik hiervoor op “Bestellen”.
5. Inloggen of je gegevens invullen
Heb je al een keer eerder besteld? Klik dan op “Inloggen” en vul je email en wachtwoord in. Heb je nog niet eerder besteld? Dan dien je de volgende gegevens in te vullen:
– Je gegevens zoals naam, adres, woonplaats en telefoonnummer
– Leveringsmethode
– Betaalwijze
– Overzicht van je bestelling
6. Bestelling bevestigen
Heb je alles goed ingevuld? Klik dan op “Bestelling versturen”. Je bestelling komt dan direct bij ons binnen.
7. Volg je bestelling
Nadat je bestelling ons pand heeft verlaten, krijg je van ons een mail met een link, via deze link kun je jouw bestelling tot aan de bezorging volgen.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wil je jouw bestelling wijzigen of annuleren? Geen probleem! Neem even contact met ons op. Bel of mail met onze klantenservice.

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze klantenservice is bereikbaar tijdens de volgende openingstijden:

Openingstijden klantenservice
Maandag 10.00 – 17.00 uur
Dinsdag 10.00 – 17.00 uur
Woensdag 10.00 – 17.00 uur
Donderdag 10.00 – 17.00 uur
Vrijdag 10.00 – 17.00 uur
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Bereikbaarheid klantenservice

Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon, e-mail, Twitter en Facebook tijdens de volgende openingstijden:

Openingstijden klantenservice
Maandag 10.00 – 17.00 uur
Dinsdag 10.00 – 17.00 uur
Woensdag 10.00 – 17.00 uur
Donderdag 10.00 – 17.00 uur
Vrijdag 10.00 – 17.00 uur
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Informatie over de verzending en bezorging

Voor 23:59 uur besteld, overmorgen gamen garanderen wij in 99% van de gevallen. Het kan gebeuren dat er (tijdens de verzending) iets mis gaat. Indien dit het geval is nemen wij z.s.m. contact met je op.

Onze producten worden met onze pakketpartners verzonden met de hoogst mogelijke kwaliteit. Je kunt zelf aangeven op welke dag en op welke locatie je de bestelling wilt laten bezorgen. Afhalen op ons hoofdkantoor is natuurlijk ook geen probleem.

Bestel voor 23:59 uur op: 1e bezorging op: Niet thuis? 2e bezorging op:
Maandag Dinsdag Woensdag
Dinsdag Woensdag Donderdag
Woensdag Donderdag Vrijdag
Donderdag Vrijdag Zaterdag / Maandag*
Vrijdag na 12:00 uur Maandag Dinsdag
Vrijdag voor 12:00 uur Zaterdag Maandag
Zaterdag Maandag Dinsdag
Zondag Maandag Dinsdag
*Heb je een overdaglevering gekozen? Dan geldt hier zaterdag. Heb je een avondlevering gekozen? Dan geldt hier maandag.

Morgen, ophalen in de winkel.

Ik wil het: Bestel het:
Morgen ophalen
(Wij zijn op werkdagen geopend van 09:00 tot 17:00 uur.)
Vóór 23:59 uur

Je pakketje online traceren

We houden je maar al te graag op de hoogte. Zo ook over jouw bestelling.

De bestelling… Je ontvangt…
… is correct afgehandeld. … de orderbevestiging per e-mail.
… is betaald. … de factuur per e-mail.
… heeft ons magazijn verlaten. … de verzendbevestiging per e-mail.

Nadat je bestelling het magazijn verlaten heeft, kun je deze volgen via je account of via de link die je via de mail krijgt. Bij kleinere producten die als briefpost verstuurd worden, vind je geen pakketcode in de verzendbevestiging. Deze zendingen kun je namelijk niet volgen via track & trace.

Ik heb nog geen Track & Trace nummer

Neem indien je nog geen Track & Trace nummer hebt ontvangen gerust contact met ons op.

Zijn jullie open in het weekend?

In het weekend zijn wij helaas niet geopend.

Wat zijn jullie retourmogelijkheden?

Retour sturen van producten kan volgens de algemene voorwaarden binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, tenzij de producten en/of diensten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Hierna krijg je nog eens 30 dagen de tijd om je product terug te sturen.

Modelformulier voor herroeping (PDF)
Heb je toch nog een vraag over de retour mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op.

Wanneer betalen we terug?

Je krijgt je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na je retourmelding teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wat krijg je terug?
Je krijgt het aankoopbedrag min €120,- montagekosten terug. Deze kosten zijn gemaakt door onze assemblagedienst. Kosten voor één van onze aanvullende verzendopties, zoals bijvoorbeeld rembourskosten kunnen we helaas niet terugbetalen.
Komt jouw product in aanmerking voor een deelvergoeding?
Doordat een product niet compleet of zichtbaar gebruikt is kan het zijn dat er waardevermindering is opgetreden, wanneer er sprake is van waardevermindering krijg je bericht van ons en krijg je de waarde van het product op dat moment terug.

Wanneer je recht hebt op een deelvergoeding, dan kun je er uiteraard ook voor kiezen om het product alsnog te houden.

Hoe lang heb ik garantie?

Alle modellen PC’s zijn standaard voorzien van 1 jaar volledige garantie in Nederland en België. Dus mocht er een probleem zijn dan kun je de computer naar ons opsturen of bij ons langskomen zodat wij het probleem voor je kunnen oplossen.

Garantie- en reparatievoorwaarden

Toch nog even alles zeker weten

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Meer over Garantie bij OnBuild. De garantie begint altijd op de dag dat het product bij ons is aangeschaft (datum factuur) en heeft betrekking op alle soorten materiaal- en productiefouten die bij normaal gebruik kunnen ontstaan. Het type en de duur van de garantie voor het product is te vinden op het originele aankoopbewijs.

Onderdelen die worden vervangen, worden vervangen door of hersteld met identieke of vergelijkbare onderdelen.

Om aanspraak te kunnen maken op enige garantie dient de Consument aan ons te kunnen overleggen:
– Het originele aankoopbewijs.

Bewaar het originele aankoopbewijs goed
Wij behouden ons het recht voor om de garantie aanspraak te weigeren als het aankoopbewijs niet overgelegd kan worden. Indien de consument het product naar ons moet opsturen, is de consument er zelf verantwoordelijk voor dat het product goed verpakt is. Voor zover bij aankoop niet gekozen is voor een garantie uitbreiding zijn de verzendkosten en het transportrisico voor rekening van de consument.

De consument dient het defecte product aan ons aan te bieden voorzien van een RMA/ticketnummer. Bij de uitvoering van de werkzaamheden gaan wij uit van de klachten zoals beschreven zijn in het bijbehorende ticket. Wij kunnen in geen geval tot meer gehouden worden dan in deze beschrijving vermeld staat.

Het product moet compleet maar zonder de bij aankoop geleverde accessoires opgestuurd te worden. Notebooks dienen compleet, d.w.z inclusief stroomadapter opgestuurd te worden. Indien het product niet compleet is, leidt dat tot vertraging van de reparatie/omruiling. Voor overige ingestuurde producten die niet behoren tot de bij de oorspronkelijke aankoop meegeleverde accessoires zijn wij op geen enkele wijze verantwoordelijk.

Indien en voor zover deze garantievoorwaarden inbreuk maken op de wettelijke rechten gaan de wettelijke rechten natuurlijk voor. Garantiegevallen leiden niet tot een vernieuwing en/of verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn. Wanneer er sprake is van een reparatie in de garantieperiode die buiten de garantievoorwaarden valt, dan wordt de reparatie niet eerder uitgevoerd dan nadat wij een prijsopgave van de reparatie aan de consument hebben verstrekt. Aan de hand van de prijsopgave dient de consument binnen 14 dagen te besluiten of de reparatie uitgevoerd dient te worden. Indien er niet binnen 14 dagen is gereageerd door de consument, wordt de zaak ongerepareerd retour gezonden met een factuur ter dekking van de onderzoeks-, handelings- en logistieke kosten.

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de prijs van de reparatie vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren, de logistieke kosten, de onderzoekskosten, de materiaalkosten, en de handelingskosten.

2. Omvang en levering van garantieprestaties
Wanneer er sprake is van een door de garantie gedekt defect aan het product dan garanderen wij met deze garantie de reparatie of de vervanging van het defecte product of een onderdeel hiervan. De beslissing tussen reparatie dan wel vervanging van het product ligt bij ons.

Wij kunnen naar eigen inzicht beslissen om het voor reparatie ingestuurde product te vervangen door een product van dezelfde kwaliteit.

De garantie beperkt zich tot het herstel en/of de vervanging van de hardware-functionaliteiten naar de toestand van het originele product voor het defect zich heeft voorgedaan. De garantie omvat niet het herstellen van gegevens, data of software. De consument dient vóór het opsturen van het product zelf zorg te dragen dat een reserve-kopie (back-up) wordt gemaakt van eventuele in het product opgeslagen gegevens, data of software, inclusief toepassings- en systeemsoftware. Wij kunnen niet aansprakelijkheid worden gehouden voor het verlies van deze gegevens en informatie.

De vervanging van defecte onderdelen gebeurt bij materiaal- of productiefouten door nieuwe onderdelen. Eventueel wordt het volledige product vervangen door een gelijk of functioneel gelijkwaardig product. In elk geval is de waarde van de garantieprestatie beperkt tot de waarde van het defecte product.

Defecte onderdelen, die door ons worden vervangen, worden ons eigendom.
In de garantie zijn de arbeidsuren, de kosten van verpakking en van de verzending door ons naar de consument inbegrepen. Het is de consument – op straffe van verval van elke aanspraak – niet toegestaan zelf of door derden reparatiewerkzaamheden aan door de door ons geleverde producten te (laten) verrichten.

3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:

– Normale slijtage.
– Producten waarvan merk-, typeaanduiding en/of serienummer zijn veranderd of verwijderd.
– De beschikbaarstelling van driver- of software-updates/upgrades.
– Geringe afwijkingen die voor de functionaliteit van de zaak niet van belang zijn.
– Defecten als gevolg van onjuist gebruik.
– Defecten als gevolg van verwaarlozing of ondeugdelijk onderhoud.
– Gebruik, montage of installatie van de zaken of onderdelen in strijd met de gebruiksaanwijzing.
– Defecten als gevolg van computervirussen of softwarefouten.
– Gebreken die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht.
– Gebreken die een gevolg zijn van gebruik van niet originele onderdelen, randapparatuur en/of programmatuur.
– Producten die tweedehands in omloop zijn gebracht.

Mocht tijdens het onderzoek naar het defecte product blijken dat het defect niet wordt gedekt door de garantie, dan zullen wij een bedrag van € 59,- in rekening brengen voor de door ons gemaakt kosten. De consument wordt hiervan op de hoogte gesteld en de consument wordt hierbij in de gelegenheid stellen om aan de hand van een offerte een beslissing te nemen over de vraag of de consument het defecte product gerepareerd/vervangen wenst te zien. In deze offerte zal een opgave worden verstrekt van de met de reparatie/vervanging gemoeide kosten.

    Abonneer op onze nieuwsbrief

    a
    [instagram-feed]
    follow us on: